/* */

Gamko

KLANTCASE

Gamko

KLANTCASE

Gamko

Gamko is toonaangevend producent en wereldwijd leverancier van professionele koelingen voor horeca en levert over de gehele wereld. Vanaf de oprichting in 1958 is Gamko uitgegroeid tot een internationale onderneming die zich concentreert op het produceren, verkopen en onderhouden van een compleet assortiment professionele koelingen. Met een eigen productiehal en researchafdeling in Etten-Leur produceert en levert Gamko producten die zijn afgestemd op de wensen en kwaliteitseisen van de horecabranche anno nu. Aspecten als design, functionaliteit, klanttevredenheid en milieu spelen daarbij een grote rol.

Gamko heeft afgelopen jaar zijn buitendienstautomatiseringssysteem vervangen door de cloud-oplossing Coresystems Field Service Software . De overstap werd mede ingegeven door de wens om de pda’s van de monteurs te verruilen voor smartphones en tablets en om de mobiele informatie- en presentatiemogelijkheden uit te breiden.

Serviceafdeling zonder werkbonnen

“Coresystems Field Service Software is aangedragen door ICT-dienstverlener Breinwave en bleek al snel de grote verrassing op de shortlist. Via dit internationaal succesvolle platform kunnen mobiele service- en salesmedewerkers over alle relevante bedrijfs- en klantgegevens beschikken. Naast digitale werkbonnen, real-time voorraadadministratie, sluitende tijdsregistratie en krachtige planningsfuncties biedt de oplossing veel mogelijkheden voor het optimaliseren van klantinteracties en -ervaringen”, zegt Jos ten Brink, manager customer operations bij Gamko.

Wezenlijk anders

Met de Coresystems Field Service Software cloudoplossing worden bedrijfskritische data laagdrempelig on- en offline beschikbaar gesteld, onder andere via mobiele buitendienst-apps. Zo kan de monteur direct uit de juiste klantinformatie put- ten, of uit de complete set producthandleidingen. Ook commerciële ondersteuning door het ter plaatse aanbieden van prijsopgaven behoort tot de mogelijkheden. Na het gedegen selectieproces en de training door medewer- kers van Breinwave is ten Brink overtuigd van de kracht van het nieuwe platform. “Doorslaggevende argumenten bij onze keuze waren de configureerbaarheid en de vaste abonnementskosten in plaats van investeringen in licenties. Deze aspecten maken Coresystems Field Service Software wezenlijk anders dan de gangbare kant-en- klaar-oplossingen. We doen de configuratie met eigen mensen, zo leren we snel om onafhankelijk van de leverancier door te ontwikkelen. Een ander groot voordeel is de integratie met ons Microsoft Dynamics platform. Daardoor werken onze twee strategische platformen soepel samen en zijn onze mobiele medewerkers altijd up- to-date.”

Zij werkten mee aan deze case

Gebruikte technieken

Contact

Meer weten? Neem contact op met
Merlijn Koppejan

Contact

Pin It on Pinterest

Share This